Dag 7 Romagne naar Courtisols

Zaterdag 5 juli 2014
Max klim: 6%
Hoogte: 549 meter
Kaarten Wim-Els: 7:1

Allereerst Jan van harte gefeliciteerd. We zijn je niet vergeten. En verstopt in ons regenpak hebben we de hele dag aan je kunnen denken en hoe heerlijk het zou zijn om bij jou op de borrel te zitten vast een stuk droger. Maar die houden we te goed. Ook Marisa gefeliciteerd.
Vandaag kwam er heel veel zegen van boven. Nu heeft papa zeker rust want alle bloembakken in de plaatsjes hebben voldoende water gehad. Na een heerlijk ontbijt en lunchpakket zijn we helemaal ingepakt op pad gegaan. Koud hebben we het niet gehad maar nat wel en op het laatst was alles zelfs nat. Blijkbaar moeten wij voelen hoe het was in de Argonne gedurende de Eerste wereld oorlog want toen we hier vorig jaar fietsen was het ook al zo nat.
De eerste plaats was Varrenne en Argonne. We hebben hier in het bewuste bar/ hotel koffie gedronken. Toine het is er precies zoals beschreven. Daarna verder. Het monument is helemaal klaar en staat er netjes bij. De borden wijzen naar het museum maar ook nu leek het niet open. Gemiste kans. Daarna liep de route ten zuiden van deze plaats en zijn we eerst door de bossen omhoog gefietst, door de regen stap je niet af wat hier jammer is omdat er het een en ander te zien was over de Eerste wereld oorlog. Daarna een heerlijke afdaling voor ons gevoel wel 5 km naar Le Four de Paris. ( zonder trappen of remmen 25 km/u perfect)
Tot Vienne la Ville reden we door de bossen. Prachtige route. Daarna zijn we op en neer door het akker land getrokken. Enorme uitgestrekte gebieden met akkerbouw zonder een boom. Ik moet toegeven dat 30 C en dan hierdoor heen fietsen ook geen lolletje zou zijn geweest dus als de regen dan toch moest vallen dan maar vandaag.
Om half 5 waren we in Courtisols in een heel leuk B&B. Hier gelukkig wel voetbal maar eerst hebben we de binnenkomst van de Tour bekeken en nu zitten we naar het voetbal te kijken en vanavond natuurlijk Nederland. Morgen hebben we maar een korte dag dus eerst uitslapen en daarna rustig vertrekken naar Chalons en Champagne. Helaas geen foto’s gemaakt te nat.